Vállalatépítés: "több van a cégemben!"

Elérte a növekedési korlátját? Az önt körülvevő struktúrák inkább korlátozzák, mintsem támogatják a fejlődést? Ha megérett önben a szándék, hogy vállalkozásából vállalatot építsen, akkor érdemes együtt dolgoznunk.

Gondolt már arra...? 

1

Hogy több van a vállalkozásában, de a következő lépés megtétele lassabban megy vagy korlátokba ütközik?

2

Hogy egy ilyen szintugrás óriási értéknövelési lehetőség, de komoly kockázatokkal is jár, amelyek ugyanakkor jelentősen csökkenthetők?

3

És azt, hogy erre az útra egy hasonló helyzetet átélt támogatóval érdemes vállalkozni? Olyannal, aki épített vállalkozásból vállalatot, vezetett be pénzügyi és menedzsment rendszereket? Vagy segített a menedzsment kiválasztásában és a támogató szervezeti struktúra létrehozásában?

E célját támogatja a vállalatépítés

Ha az ön vállalkozásának mérete meghaladja a 30-40 főt és felismerte, hogy a cége túl nagyra nőtt a korábbi irányítási modell fenntartásához, érdemes időt fordítania a kérdéseire választ adó jövőkép megfogalmazására és megvalósítására

AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS CÉLJA / JÖVŐKÉP

Vállalatot építünk vállalkozásából. A munkánk eredményeként professzionális menedzsmentet, szervezeti struktúrát, üzleti és IT rendszerekkel támogatott, cégértéket megtartó/növelő  szervezetet és optimalizált folyamatokat hozunk létre. A tulajdonos szabad döntése, hogy megtartja-e a stratégiai/operatív irányítást, családi vagy független szakmai menedzsmentre bízza a cégvezetést, esetleg egy sikeresebben eladható cég birtokában megkezdi az értékesítési folyamatot.

HOGYAN KEZDJÜK?

Szakaszokra bontjuk az együttműködést. Az elején 3 lépésben pontosítjuk a jövőképet. Az együttműködés további kereteit ezt követően közösen határozzuk meg. Minden vállalkozás és tulajdonos egyedi. Ezért a bejárandó utat, annak várható pénzügyi és emberi ráfordítás oldalát is testreszabottan tervezzük meg.

HOGYAN DOLGOZUNK EGYÜTT? 

Optimálisan heti 1-2 nap közös munkával kell terveznünk, amibe idővel a tulajdonosok mellett a menedzsment is bevonásra kerülhet. A feladatok végrehajtásában személyesen is részt veszek, továbbá segítek kiválasztani a hiányzó kompetenciákat biztosító szakértőket.

MI TÖRTÉNIK A GYAKORLATBAN? SAJÁT REFERENCIA

VÁLLALAT LEÍRÁSA:

  • 20 mrd Ft árbevételű nagykereskedelmi vállalkozás az ország harmadára kiterjedő telephely hálózattal

  • három nagy és számos kisebb telephely, közel 500 fős létszám a megbízás elfogadásakor

  • az elmúlt évek megszokott, mintegy 300 mFt-os EBITDA szintje -200 mFt közelébe süllyedt

PROBLÉMA LEÍRÁSA:

  • a menedzsment a céget kézzel irányítja, a működés veszteségbe fordult, a társaság tervezett értékesítése a távoli jövőben tűnik csak lehetségesnek

  • az operatív pénzügyi beszámolás az eredménykimutatásra korlátozódik, évente néhány alkalommal, cash-flow gazdálkodás, előrejelzés és mérleg kontroll nincs gyakorlatban, kontrolling nem működik

ELÉRT EREDMÉNYEK

(mintegy 24 hónap):

  • menedzsment csapat megújítása kívülről két év alatt, új tagok integrálása, új szervezeti-felelősségi rendszer bevezetése, középvezetői szerepkör definiálása, a cégcsoport eredményességének javítása -200 mFt EBITDA szintről 417 mFt-ra (2018-as adat)

  • új gazdasági szervezet felállítása, központi kontrolling szervezet létrehozása, BI rendszer bevezetés, riportálási és forecasting gyakorlat meghonosítása, közép-távú tervmodell létrehozása, a cégcsoport eredményének javítása 400 mFt EBITDA feletti szintre

MEGBÍZÁS TERJEDELME:

  • pénzügyi kontrollok kiterjesztése és minőségi javítása, kontrolling, HR és IT kompetencia kiépítése, működőtőke csökkentés
     

  •  jövőbeni szervezet tervezése, fejvadász és HR partner felkutatása, felső- és középvezetői kiválasztás, szervezetfejlesztő tanácsadó kiválasztása, workshopok koordinálása

  • transzformációs projekt tervezése, költségvetés- és üzleti tervezés összehangolása, erőforrások felkutatása, implementáció felügyelete szponzorként

Ahol eredményt várunk: 

CÉGÉRTÉK NÖVEKEDÉS

PONTOSAN TISZTÁZOTT TULAJDONOSI ÉS MENEDZSMENT SZEREPEK ÉS ELVÁRÁSOK

PÉNZÜGYILEG SIKERES, RENDSZEREKKEL ÉS ÁTLÁTHATÓ STRUKTÚRÁVAL TÁMOGATOTT MŰKÖDÉS

Ahol ennek érdekében beavakozunk:

TULAJDONOSI ELVÁRÁSOK PONTOSÍTÁSA ÉS LEKÉPZÉSE A STRATÉGIÁBAN

TELJESÍTMÉNYMUTATÓK, PRÉMIUMRENDSZEREK 
KIALAKÍTÁSA

TÁMOGATÓ SZERVEZETI STRUKTÚRA, VEZETŐI CSAPAT KIVÁLASZTÁSA, HATÁSKÖRÖK TERVEZÉSE ÉS BEVEZETÉSE

KONTROLLRENDSZER ÉS PÉNZÜGYI KONTROLLOK  BEVEZETÉSE 

 

Hogyan tegye meg a következő lépést?

Foglaljon egy 90 perces workshop időpontot

Ha már eldöntötte, hogy vállalatot épít vállalkozásából, próbáljuk ki a közös munkát!

Várható témák:

  • Az önök cégének és helyzetének bemutatása

  • Az együttműködés módja

  • Konkrét probléma kiválasztása és megoldása

  • További lépések

(A workshop díjtalan és nem jár kötelezettséggel)

15 perces vállalatépítési konzuláció

Tudja meg, hogy önnek való-e a vállalatépítés útja és hogyan vágjon bele!

Várható témák:

  • Mit várhatok ettől az együttműködéstől?

  • Én vagyok a megfelelő partner az ön számára?

  • Mik a közös siker feltételei?

  • Hogyan tovább (személyes találkozó, stb.)?

(A konzultáció díjtalan és nem jár kötelezettséggel)

Szeretne többet olvasni arról,
hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és küldök egy e-mailt, ha új tartalom jelenik meg.

0% spam, 100% tartalom

Krausz Zoltán: vállalatépítő, tapasztalt befektetési és vállalatfejlesztési szakember; az elmúlt mintegy 20 évben tulajdonosi képviselőként, befektetőként, felső- és középvezetőként több vállalatot alakított át sikeresen.

ELÉRHETŐSÉGEK

©2020 by Velkei Richárd, Hungary.