Válságkezelés: élje túl, hogy ne veszítse el a cégben felhalmozott vagyonát!
Nehéz helyzetbe került vállalkozások válsághelyzetből történő kilábalását támogatjuk a rendelkezésre álló lehetőségek gyors feltérképezésével és több azonnal végrehajtható gyakorlati intézkedéssel. Az igényelt mértékig együttműködünk a tulajdonossal a végrehajtás során.
Gondolt már arra, hogy...?
1
A jelenlegi vagy várható pénzügyi eredményei alapján korrekciós intézkedésekre lesz szükség a cégében?
2
A vállalata nehéz helyzetbe került piaci trendeknek vagy menedzsment hiányosságoknak köszönhetően?
3
ha nem cselekszik időben, korlátozhatja jövőbeni mozgásterét, ami veszélyeztetheti cége túlélését vagy jelentős cégérték-csökkenést eredményezhet?
A válságkezelés elsődleges célja a cég stabilizálása
Ha az ön vállalkozása teljesítményromlást szenvedett el, éves árbevétele
1-20 mrd forint között van és ön már döntést hozott a változáshoz szükséges intézkedések szükségességéről, érdemes konzultálnunk.
Az első 90 perces konzultációnak nincs költsége az ön számára, ugyanakkor már ezen a beszélgetésen is konkrét eredményekre törekszünk.
KÖZÖS JÖVŐKÉP
Erőfeszítéseink eredménye a közösen megfogalmazott jövőkép teljes körű végrehajtása lesz a szóban forgó vállalatra vonatkozóan. A helyzet súlyosságától függően – a veszteség minimalizálása által – új munkaponton stabilizáljuk a teljesítményt és új növekedési lehetőségeket keresünk. Ugyanakkor súlyosabb esetekben ennél drasztikusabb intézkedések is szóba jöhetnek, mint például az értékesítés, csődvédelem kérése vagy a cég kontrollált bezárása (még nagyobb veszteség elkerülése érdekében).
AZONNALI CSELEKVÉS
Első feladatunk meghatározni a cég rövid és közép távú túlélési esélyeit. Ezt követően értékeljük a tulajdonosok és esetleges partnerek (pl. bankok) által nyújtott mozgásteret, továbbá azonosítjuk a legfontosabb problémákat. A menedzsment kompetenciájának értékelése kulcsfontosságú ebben a szakaszban. A helyzetértékelés a cég méretétől függően néhány nap / hét lehet.
HOGYAN DOLGOZUNK EGYÜTT?
A válságmenedzsment teljeskörű, intenzív és azonnali cselekvést igényel. Az első konzultáción áttekintjük a jelenlegi helyzetet, a második alkalomra közösen számszerűsítjük az egyes intézkedésektől elvárt eredményeket. A menedzsment csapat képességeire és szükség esetén szakértőkre építve az elemzés során feltárt intézkedések azonnali végrehajtásába kezdünk. A teljes időtartam alatt tervezetten és rendszeresen kommunikálunk az érintett partnerekkel és munkavállalókkal egyaránt.
VÁLSÁGKEZELÉS: REFERENCIA ESET
VÁLLALAT LEÍRÁSA:
-
20 mrd Ft árbevételű nagykereskedelmi vállalkozás az ország harmadára kiterjedő telephely hálózattal
-
három nagy és számos kisebb telephely, közel 500 fős létszám a megbízás elfogadásakor
-
az elmúlt évek megszokott, mintegy 300 mFt-os EBITDA szintje -200 mFt közelébe süllyedt
PROBLÉMA LEÍRÁSA:
-
likviditási probléma merül fel, a működés napi 1-2 órás időablakokra megáll az IT rendszer instabilitása következté-ben, a vevőkiszolgálás akadozik,
-
nincsenek információk a valós pénzügyi teljesít-ményről, vevő-, készlet- és szállítóállományokról,
-
a menedzsment a céget kézzel irányítja, a működés veszteségbe fordult, a középvezetés nem képes a rá háruló elvárásoknak megfelelni.
ELÉRT EREDMÉNYEK :
-
működés konszolidálása, költség- és működő tőke kontroll központosítása, gyors intézkedések bevezetése, állóeszközök felszabadítása a likviditás javítása érdekében,
-
válságot követő konszolidáció tervezése és végrehajtása, szükség szerint külső szakértők átmeneti bevonása menedzsment kompetenciában hiányos területeken,
-
a cégcsoport eredmé-nyességének javítása -200 mFt EBITDA szintről 417 mFt-ra (2018-as adat)
MEGBÍZÁS TERJEDELME:
-
válsághelyzet felszámolása, likviditás biztosítása, szervezeti racionalizálás vezetői és operatív szinteken egyaránt,
-
transzformációs projekt tervezése, költségvetés- és üzleti tervezés összehangolása, erőforrások felkutatása, megvalósítás koordinálása
Válságkezelés belső fókuszai:
MENEDZSMENT HIÁNYOSSÁGOK
HIÁNYOS PÉNZÜGYI KONTROLLOK
GYENGE MŰKÖDŐ TŐKE MENEDZSMENT
MAGAS KÖLTSÉG BÁZIS
MARKETING ERŐFESZÍTÉSEK HIÁNYA
TÚLZOTT NÖVEKEDÉS
NAGY NÖVEKEDÉS
CÉGFELVÁSÁRLÁSOK
PÉNZÜGYI POLITIKA
SZERVEZETI TEHETETLENSÉG ÉS KAOTIKUS MŰKÖDÉS
Válságkezelés külső fókuszai:
VÁLTOZÁS A PIACI KERESLETBEN
VERSENYTÁRSAK
ALAPANYAGÁRAK KEDVEZŐTLEN VÁLTOZÁSA
Slatter and Lovett, 1999
Hogyan tegye meg a következő lépést?
Foglaljon egy 90 perces workshop időpontot
Ha már eldöntötte, hogy vállalatot épít vállalkozásából, próbáljuk ki a közös munkát!
Várható témák:
-
Az önök cégének és helyzetének bemutatása
-
Az együttműködés módja
-
Konkrét probléma kiválasztása és megoldása
-
További lépések
(A workshop díjtalan és nem jár kötelezettséggel)
15 perces vállalatépítési konzuláció
Tudja meg, hogy önnek való-e a vállalatépítés útja és hogyan vágjon bele!
Várható témák:
-
Mit várhatok ettől az együttműködéstől?
-
Én vagyok a megfelelő partner az ön számára?
-
Mik a közös siker feltételei?
-
Hogyan tovább (személyes találkozó, stb.)?
(A konzultáció díjtalan és nem jár kötelezettséggel)
Krausz Zoltán: vállalatépítő, tapasztalt befektetési és vállalatfejlesztési szakember; az elmúlt mintegy 20 évben tulajdonosi képviselőként, befektetőként, felső- és középvezetőként több vállalatot alakított át sikeresen.