Válságkezelés, cégmentés

Válságkezelés: élje túl, hogy ne veszítse el a cégben felhalmozott vagyonát!

Nehéz helyzetbe került vállalkozások válsághelyzetből történő kilábalását támogatjuk a rendelkezésre álló lehetőségek gyors feltérképezésével és több azonnal végrehajtható gyakorlati intézkedéssel. Az igényelt mértékig együttműködünk a tulajdonossal a végrehajtás során. 

Gondolt már arra, hogy...? 

1

A jelenlegi vagy várható pénzügyi eredményei alapján korrekciós intézkedésekre lesz szükség a cégében?

2

A vállalata nehéz helyzetbe került piaci trendeknek vagy menedzsment hiányosságoknak köszönhetően?

3

ha nem cselekszik időben, korlátozhatja jövőbeni mozgásterét, ami veszélyeztetheti cége túlélését vagy jelentős cégérték-csökkenést eredményezhet?

A válságkezelés elsődleges célja a cég stabilizálása

Ha az ön vállalkozása teljesítményromlást szenvedett el, éves árbevétele
1-20 mrd forint között van és ön már döntést hozott a változáshoz szükséges intézkedések szükségességéről, érdemes konzultálnunk.

Az első 90 perces konzultációnak nincs költsége az ön számára, ugyanakkor már ezen a beszélgetésen is konkrét eredményekre törekszünk.

KÖZÖS JÖVŐKÉP

Erőfeszítéseink eredménye a közösen megfogalmazott jövőkép teljes körű végrehajtása lesz a szóban forgó vállalatra vonatkozóan. A helyzet súlyosságától függően – a veszteség minimalizálása által – új munkaponton stabilizáljuk a teljesítményt és új növekedési lehetőségeket keresünk. Ugyanakkor súlyosabb esetekben ennél drasztikusabb intézkedések is szóba jöhetnek, mint például az értékesítés, csődvédelem kérése vagy a cég kontrollált bezárása (még nagyobb veszteség elkerülése érdekében).

AZONNALI CSELEKVÉS

Első feladatunk meghatározni a cég rövid és közép távú túlélési esélyeit. Ezt követően értékeljük a tulajdonosok és esetleges partnerek (pl. bankok) által nyújtott mozgásteret, továbbá azonosítjuk a legfontosabb problémákat. A menedzsment kompetenciájának értékelése kulcsfontosságú ebben a szakaszban. A helyzetértékelés a cég méretétől függően néhány nap / hét lehet.

HOGYAN DOLGOZUNK EGYÜTT? 

A válságmenedzsment teljeskörű, intenzív és azonnali cselekvést igényel. Az első konzultáción áttekintjük a jelenlegi helyzetet, a második alkalomra közösen számszerűsítjük az egyes intézkedésektől elvárt eredményeket. A menedzsment csapat képességeire és szükség esetén szakértőkre építve az elemzés során feltárt intézkedések azonnali végrehajtásába kezdünk. A teljes időtartam alatt tervezetten és rendszeresen kommunikálunk az érintett partnerekkel és munkavállalókkal egyaránt.

VÁLSÁGKEZELÉS: REFERENCIA ESET 

VÁLLALAT LEÍRÁSA:

  • 20 mrd Ft árbevételű nagykereskedelmi vállalkozás az ország harmadára kiterjedő telephely hálózattal

  • három nagy és számos kisebb telephely, közel 500 fős létszám a megbízás elfogadásakor

  • az elmúlt évek megszokott, mintegy 300 mFt-os EBITDA szintje -200 mFt közelébe süllyedt

PROBLÉMA LEÍRÁSA:

  • likviditási probléma merül fel, a működés napi 1-2 órás időablakokra megáll az IT rendszer instabilitása következté-ben, a vevőkiszolgálás akadozik,

  • nincsenek információk a valós pénzügyi teljesít-ményről, vevő-, készlet- és szállítóállományokról,

  • a menedzsment a céget kézzel irányítja, a működés veszteségbe fordult, a középvezetés nem képes a rá háruló elvárásoknak megfelelni.

ELÉRT EREDMÉNYEK :

  • működés konszolidálása, költség- és működő tőke kontroll központosítása, gyors intézkedések bevezetése, állóeszközök felszabadítása a likviditás javítása érdekében,

  • válságot követő konszolidáció tervezése és végrehajtása, szükség szerint külső szakértők átmeneti bevonása menedzsment kompetenciában hiányos területeken,

  • a cégcsoport eredmé-nyességének javítása -200 mFt EBITDA szintről 417 mFt-ra (2018-as adat)

MEGBÍZÁS TERJEDELME:

  • válsághelyzet felszámolása, likviditás biztosítása, szervezeti racionalizálás vezetői és operatív szinteken egyaránt,

  • transzformációs projekt tervezése, költségvetés- és üzleti tervezés összehangolása, erőforrások felkutatása, megvalósítás koordinálása

Válságkezelés belső fókuszai:

MENEDZSMENT HIÁNYOSSÁGOK

HIÁNYOS PÉNZÜGYI KONTROLLOK

GYENGE MŰKÖDŐ TŐKE MENEDZSMENT

MAGAS KÖLTSÉG BÁZIS

MARKETING ERŐFESZÍTÉSEK HIÁNYA

TÚLZOTT NÖVEKEDÉS

NAGY NÖVEKEDÉS

CÉGFELVÁSÁRLÁSOK

PÉNZÜGYI POLITIKA

SZERVEZETI TEHETETLENSÉG ÉS KAOTIKUS MŰKÖDÉS

Válságkezelés külső fókuszai:

VÁLTOZÁS A PIACI KERESLETBEN

VERSENYTÁRSAK

ALAPANYAGÁRAK KEDVEZŐTLEN VÁLTOZÁSA

Slatter and Lovett, 1999

 

Hogyan tegye meg a következő lépést?

Foglaljon egy 90 perces workshop időpontot

Ha már eldöntötte, hogy vállalatot épít vállalkozásából, próbáljuk ki a közös munkát!

Várható témák:

  • Az önök cégének és helyzetének bemutatása

  • Az együttműködés módja

  • Konkrét probléma kiválasztása és megoldása

  • További lépések

(A workshop díjtalan és nem jár kötelezettséggel)

15 perces vállalatépítési konzuláció

Tudja meg, hogy önnek való-e a vállalatépítés útja és hogyan vágjon bele!

Várható témák:

  • Mit várhatok ettől az együttműködéstől?

  • Én vagyok a megfelelő partner az ön számára?

  • Mik a közös siker feltételei?

  • Hogyan tovább (személyes találkozó, stb.)?

(A konzultáció díjtalan és nem jár kötelezettséggel)

Szeretne többet olvasni arról,
hogyan építhet sikeresen vállalatot?

Iratkozzon fel és küldök egy e-mailt, ha új tartalom jelenik meg.

0% spam, 100% tartalom

Krausz Zoltán: vállalatépítő, tapasztalt befektetési és vállalatfejlesztési szakember; az elmúlt mintegy 20 évben tulajdonosi képviselőként, befektetőként, felső- és középvezetőként több vállalatot alakított át sikeresen.

ELÉRHETŐSÉGEK

©2020 by Velkei Richárd, Hungary.